Recenzent se vyjadřuje, jestli:
- téma představuje hodnotný příspěvek pro rozvoj vědní oblasti
- studie je metodologicky vyspělá a terminologicky jasná
- rukopis je strukturován logicky
- stylizace textu je srozumitelná
V závěrečném hodnocení rukopisu recenzent volí jednu z následujících možností:
- doporučuje k publikaci bez výhrad – rukopis přijat beze změn
- doporučuje k publikaci s výhradami – rukopis přijat s menšími změnami (návrh změn uveden)
- doporučuje k publikaci s přepracováním a znovu posouzením – rukopis přijat s většími změnami (návrh změn uveden) a vyžádáno opětovné posouzení
- nedoporučuje k publikaci – rukopis odmítnout (zdůvodnění uvedeno)
K vypracování recenzního posudku lze zpravidla využít hodnotící formulář zaslaný recenzentům redakcí. Kvalitně vypracované recenzní posudky naleznete zde: vzor 1, vzor 2.
Redakce časopisu má výhradní právo podat rozhodnutí o finálním publikování rukopisu, popřípadě pozastavit/vyloučit rukopis v jakékoliv fázi recenzního řízení z obecně uznatelných důvodů. V žádné fázi posuzování rukopisů však autorům nevzniká právní nárok na uveřejnění jejich textů.
Více o publikačních zásadách časopisu zde.
Časopis Sociální pedagogika | Social Education (SocEd) se v rámci oboustranně anonymního recenzního řízení přiklání k respektování doporučení plynoucí z Americké psychologické asociace, jenž pro tyto účely vydala Publikační manuál (Publication Manual of the APA, 6th edition, 2010). Prosíme o prostudování tohoto manuálu před publikování/recenzováním v časopise SocEd.
Redakce archivuje recenzní posudky a texty studií v jednotlivých fázích recenzního řízení nejméně po dobu deseti let.
Formulář pro recenzi příspěvků